Menu

ניהול ואחזקת מבנים

ניהול מבנים

הפיקוח הסביבתי על מבנים הוא בעיה רב-פנים, הדורשת התחשבות ובקרה של משתנים רבים.

ניהול ואחזקת מבנים מחייבים גופים ציבוריים, גופים במגזר הפרטי, דיירים ומנהלי מבנים לשתף פעולה על מנת לשמור על נכסיהם. המורכבות והעיצוב של מבנים אלו מחייבים פעמים רבות מעורבות של אנשי מקצוע רבים באתר או מרחוק.

ישנם שפע של מסמכים זמינים הנוגעים לניהול מבנים או ניהול מתקנים. אלה יכולים לספק הנחיות לגבי שיטות עבודה מומלצות, טכניקות זיהוי והפחתה לבעיות הנובעות ממקורות שונים: רעידות אדמה, שריפות, גלי חום, הפסקות חשמל וכו'.

אחזקת מבנים

כדי להבטיח מבנים מתוחזקים היטב, מותקנת מערכת ניהול מבנים שיכולה לשלוט במערכות HVAC, כיבוי אש ואוטומציה.

ערים רבות כמו שנגחאי קבעו במדיניות הבנייה שלהן שבניינים חדשים צריכים להיות מצוידים במערכות ניהול למטרות חיסכון באנרגיה.

אחזקת מבנים כוללת תחזוקת מסננים למניעת זיהום אוויר וכן החלפת נורות כדי לחסוך בעלויות החשמל.

ניהול ואחזקת מבנים

ניהול ותחזוקה של מבנים

ניהול ותחזוקה של מבנים הם המפתח לחברה בת קיימא. זה כולל את ניהול המבנים עצמם אך גם את סביבתם, לרבות הסביבה הטבעית וכל קצבה או קרקע בתחומה.

המטרה העיקרית של תחזוקת הבניין היא להבטיח את אורך חייו. המשמעות היא שמנהלי מבנים חייבים לוודא שהכל מהיסודות ועד הגג יהיו במצב תקין, מוסדר לפי החקיקה הנוכחית ומתוחזק ברמה מקובלת לשימוש עתידי.

מנהלי מבנים דואגים למגוון דברים ברחבי המתחם כולל: ניהול צוות עובדים, הקפדה על עמידה בתקני אבטחה ובטיחות, שמירה על מלאי ורישומים מדויקים, אחזקת ציוד כמו תאורה או מעליות והקפדה על ביצוע תיקונים במהירות בעת הצורך.

מה זה ניהול מבנים ?

המונח "ניהול מבנים" משמש לתיאור ניהול בניין וחצריו. האחריות לניהול בניין מוטלת בדרך כלל על הבעלים; עם זאת, בבניינים גדולים או בבנייני משרדים מסחריים, עשוי להיות ארגון שמנהל את כל שטחי המשרדים בבניין.

ישנן תחומי אחריות רבים הנלווים לניהול הבניין, כולל לוודא שכל המתקנים נקיים (למשל, שירותים, אזורי מזון ושתייה), הבטחת בטיחות על ידי אכיפת מדיניות אבטחה ופעולה כמגיבים ראשונים לכל מצב חירום (למשל, מצבי חירום שריפה). . הם גם מבטיחים זרימה יעילה של תנועה בתוך הנכס, מתחזקים מערכות נכס חיצוניות כגון גינון (למשל, זרימת מים מממטרות), ומספקים תחזוקה שוטפת של ציוד כגון מעליות או מדרגות נעות.

ניהול מבנים הוא ניהול של בניין ודייריו, במטרה להגיע למצב רצוי לבניין. במילים אחרות, מדובר בניטור ושיפור איכות החיים של התושבים.

תחומי האחריות של מנהלי הבניינים כוללים לדאוג למתן שירותים הולמים לדיירים, כגון חימום נאות בחורף ומיזוג אוויר בקיץ. הם גם משתפים פעולה עם אחרים בתוך הארגון ומחוצה לו כדי לשמור על פעילות חלקה.